Моє портрфоліо за тренінгом

План вивчення теми


Автор
Модуль 1. Заповніть всі відомості про себе та навчальний заклад, в якому ви працюєте
Ім’я, по-батькові та прізвище
Столярова Тетяна Василівна
Назва навчального закладу
Павлоградська ЗШ 8
Місто, село, район, область
Павлоград
Відомості про тренінг
Модуль 1. Заповніть всі відомості про тренінг
Дати проведення тренінгу
04-16 грудня  2017 року
Тренери
Бондарева Раїса Григорівна
Місце проведення тренінгу
Павлоградський міський ліцей
Опис навчальної теми
Модуль 1-2: Обдумайте навчальну тему та можливий сценарій вивчення теми. Переглядайте та змінюйте цей розділ впродовж всього тренінгу.
Назва
Збережемо птахів взимку
Стислий опис
Модуль 2: Напишіть перший варіант стислого опису. 
Модуль 9: Запишіть остаточний варіант стислого опису.

    Навчальний проект передбачає роботу вчителя з учнями 3-го класу при вивчені теми «Зимуючі та осілі птахи » на уроках природознавства. Клас планується об’єднати у групи «Екологи», «Творча лабораторія», «Рятівники» . У процесі  роботи учні будуть збирати цікаву інформацію про птахів, з’ясовувати, які годівнички потрібні для зимуючих птахів,  виготовляти годівнички та збирати корм для птахів, випускати листівки «Допоможіть птахам взимку», буклет « Як подружитися з синичкою», підготують презентацію « Зимуючі птахи нашої місцевості».

Предмет, навчальна тема

Природознавство. Тема «Зимуючі та осілі птахи»  
Інформатика
Клас (вікова категорія)
Модуль 1-2: Запишіть клас та вік учнів
3 клас, 9 років
Приблизний час вивчення теми
Модуль 2: Запишіть орієнтовний час вивчення теми
Модуль 9: Подумайте та запишіть, скільки часу потрібно для вивчення цієї теми з використанням методу проектів
2 місяці

Освітні засади
Державні освітні стандарти
Модуль 3: Скопіюйте  перший варіант вимог Державних освітніх стандартів, яким відповідає ваша навчальна тема. Якщо тема стосується декількох навчальних предметів, випишіть основні вимоги з різних освітніх напрямів.
    Освітня галузь "Людина і світ" передбачає усвідомлення школярами своєї належності до природи і суспільства, створення елементарної бази для засвоєння учнями відповідно до вікових особливостей різних видів соціального досвіду, системи цінностей суспільства, морально-правових норм, традицій.
    На доступному рівні вона відображає цілісну природничо-наукову картину світу і місце в ній людини шляхом опосередкованої реалізації в змісті галузі законів і закономірностей існування природи. Обов'язковою складовою змісту освітньої галузі є оволодіння учнями методами пізнання природи (спостереження, практична робота, дослід) та уміння розв'язувати пізнавально-практичні задачі з природничим змістом.
      Здійснення виховної функції природничого змісту пов'язане із засвоєнням молодшими школярами елементів екологічної культури, залежності життя людини від стану навколишнього природного середовища.
Навчальні програми
Модуль 3: Скопіюйте перший варіант вимог навчальних програм, яким відповідає ваша навчальна тема. Якщо тема стосується декількох навчальних предметів, випишіть основні вимоги з різних навчальних предметів.

Природознавство:
Зміст навчального матеріалу:
·         Зима.
·         Ознаки зими в неживій природі.
·         Планування спостережень за природою взимку.
·         Погода взимку (зміна температури, хмарність, опади).
·         Тварини взимку.
·         Птахи і звірі взимку.
·         Турбота людей про тварин узимку.
Вимоги до учнів:
·         описує ознаки зими в неживій природі;
·         розпізнає зимуючих птахів своєї місцевості;
·         знаходить інформацію  про природу взимку,
·         обговорює знайдену інформацію;
·         спостерігає: за природою взимку у групі та індивідуально;
·         обговорює у групі: результати спостережень за природою взимку;
·         обговорює у групі як можна допомогти тваринам;
·         презентує виконане  завдання;
·         дотримується інструкцій і правил безпеки життєдіяльності під час спостережень, екскурсій;
·         допомагає тваринам узимку (у групі або самостійно)

Сходинки до інформатики:
Зміст навчального матеріалу:
·         Сучасні комп’ютери та їх застосування. Правила поведінки і безпеки життєдіяльності (БЖ) в комп'ютерному класі.
·         Поняття про повідомлення. Сприйняття людиною повідомлень. Інформація. Інформаційні процеси: отримання,  зберігання, опрацювання  і передавання повідомлень.
·         Різні пристрої, що використовуються для роботи з повідомленнями.
·         Графічний редактор. Створення об’єктів в середовищі графічного редактора, змінення значень їх властивостей. Комбінування об’єктів, створення зображень. Додавання тексту.
·         Збереження зображень. Відкриття збережених зображень у редакторі.
Вимоги до учнів:
·         має уявлення про сфери застосування сучасних комп’ютерів;
·         розуміє призначення комп'ютера;
·         наводить приклади використання сучасних комп’ютерів в різних сферах діяльності  людини;
·         називає пристрої, що використовуються для обчислення, опрацювання текстів, зображень, передавання повідомлень;
·         знає правила поведінки і БЖ при роботі з комп’ютером;
·         дотримується правил поведінки і БЖ при роботі з комп’ютером
·         розуміє за допомогою яких органів чуттів людина сприймає повідомлення;
·         має уявлення про призначення різних пристроїв, що використовуються людиною  для роботи з повідомленнями  (телефон,  диктофон, факс, плеєр, калькулятор, фотокамера, ігрові приставки, GPS та ін.);
·         орієнтується як можна працювати з повідомленнями;
·         розуміє призначення графічного редактора;
·         уміє запускати графічний редактор на виконання;
·         розуміє призначення інструментів середовища графічного редактора;
·         має уявлення про  можливості використання  палітри кольорів у середовищі графічного редактора;
·         уміє використовувати палітри кольорів  у середовищі графічного редактора;
·         уміє створювати прості графічні об’єкти та їх комбінації; уміє змінювати значення властивостей об‘єктів в середовищі графічного редактора;
·         застосовує  інструменти середовища графічного редактора для створення зображень за власним задумом;
·         уміє додавати текст до створених зображень;
·         поєднує текстові та графічні об’єкти в середовищі графічного редактора ;

Навчальні цілі та очікувані результати навчання учнів
Модуль 3:Запишіть перший варіант навчальних цілей.
Доповнюйте, змінюйте навчальні цілі в кожному наступному модулі.

В учнів будуть вдосконалюватися навички:

·          роботи над творчими ідеями для внесення вагомого та корисного вкладу у царину, в яку впроваджується інновація;
·          оформлення, аналізу та синтезування інформації для вирішення проблем та відповідей на запитання; 
·         розуміння, усвідомлення ролі ефективного спілкування, створення та використання різних видів спілкування: усного, письмового та за допомогою мультимедіа-засобів в різноманітних формах та в різних умовах;
·         вміння швидко та ефективно шукати інформацію, критично та компетентно оцінювати інформацію, вміння вірно та творчо використовувати дані для вирішення проблем.
·         використання комп’ютерних технологій як інструменту для спілкування, досліджень, організації, оцінювання інформації, володіння базовим розумінням етичних/правових питань, пов’язаних з доступом та використанням інформації
·          
Основні запитання
Модуль 3. Запишіть перший варіант Ключового, Тематичних та Змістових запитань. Переглядайте та вдосконалюйте їх за необхідності в наступних модулях.
Ключове запитання
Про що співають взимку пташки?
Тематичні запитання
Чи потребують птахи нашої допомоги?
Чому пташки гинуть взимку?
Як допомогти птахам перезимувати?

Змістові запитання
Які птахи зимують в нашій місцевості?
Що їдять пташки взимку?
Як кожен з нас може допомогти пернатим друзям?
Як  можна зробити годівничку своїми руками?
Які художні та наукові тексти про птахів ви читали?

План оцінювання
o Модуль 3: Запишіть перший варіант Плану оцінювання та запишіть остаточний варіант методів та інструментів оцінювання навчальних потреб учнів в розділі На початку проекту.
o Модуль 8: Запишіть перший варіант Стислого опису оцінювання та опишіть використання  Форми оцінювання для учнівської підсумкової роботи.
oМодуль 9: Створіть інструмент для оцінювання самоспрямування учнів у навчанні та створіть остаточний варіант Графіку оцінювання  та Стислого опису оцінювання.
Графік оцінювання
На початку проекту
Впродовж роботи над проектом
Наприкінці роботи над проектом
Опитування/Анкетування
 Обговорення Основних запитань
Перегляд презентації вчителя та її обговорення
Використання «Асоціативного куща»

Опитувальник/тест
Журнали спостережень
Записи/нотатки вчителя
Презентація Основних запитань

Анкетування
Консультації
 Самостійна робота з Формами оцінювання (само- та взаємооцінювання)
Написання буклету.
Написання листівки
Анкета
Форма оцінювання для роботи в групах та самооцінки
Форма для оцінювання продуктів проекту
Письмові огляди, звіти
Журнали спостережень учнів
 Форми для надання зворотного зв’язку

Демонстрація (захист проекту), презентація
Опитування

Підсумкове есе
Форма оцінювання публікації, презентації, буклету
(продукту)

Стислий опис оцінювання

       Оцінювання здійснюється упродовж всієї роботи над проектом згідно Критеріїв оцінювання знань,умінь та навичок учнів школи І ступеня. На підготовчому етапі учитель демонструє дітям вступну презентацію та пропонує форму «Асоціативний  кущ», питання для обговорення. На основі цього визначається рівень знань,умінь та навичок учнів,а також визначаються навчальні потреби учнів. Впродовж роботи над проектом вчитель проводить консультації, перевіряє результати досліджень учнів, наявний додатковий матеріал, літературу для майбутньої презентації, буклету,  нотатки. Учні працюють з формою оцінювання роботи в групах та формою оцінювання досліджень. На завершальному етапі учитель оцінює результати роботи учнів за допомогою форм оцінювання презентації,вміння аналізувати. А також проводить підсумкове тематичне оцінювання та обговорення-рефлексію. З метою визначення самоспрямування використовується відповідна форма оцінювання.
Методичні засади


Попередні знання та навички

Вміння користуватися текстовим редактором
 Вміння користуватися Інтернет – ресурсами
 Вміння класифікувати інформацію, складати власні висловлювання до теми, використовуючи граматичні опори.

Діяльність учнів та вчителя
o   Модуль 3: Записати, які дослідження виконують учні при вивченні теми.
o   Модуль 4: Записати, як здійснюється з’ясування навчальних потреб учнів, що базується на вивченні їх попередніх знань, вмінь і навичок. Як вступна презентація допоможе з’ясувати навчальні потреби учнів.
o   Модуль 5 і 6: Записати, як учні використовуватимуть Інтернет при вивченні теми, виконанні проектів .
o   Модуль 7: Після створення вчителем прикладу учнівської роботи записати про те, як учні його використовуватимуть в якості прикладу для створенні власних робіт.
o   Модуль 8: Записати, як відбуватиметься оцінювання учнівських комп’ютерних робіт, їх діяльності в ході виконання проектів.
o   Модуль 9: Описати, як здійснюватиметься диференціація навчання в ході вивчення теми, формуватиметься і оцінюватиметься самоспрямованість учнів у навчанні та відслідковується їх прогрес у навчанні.
o   Модуль 10: Описати, як здійснюватиметься фасилітація навчального процесу, які будуть учням надані інструкції та вказівки для допомоги їх навчанню.

       Перед початком роботи над проектом «Зимуючі птахи» учні знайомляться з презентаціїю вчителя, яка допомагає їм спланувати свою роботу над проектом.  На першому  занятті  учні розділяться на три групи «Екологи», «Рятівники» та « Творча лабораторія» і  отримують завдання.  В завданнях дітям  запропоновано  дізнатися про зимуючих  птахів з енциклопедій, довідників, зі скарбниці народної мудрости;  з’ясують, які годівнички потрібні для зимуючих птахів, які матеріали потрібні, щоб їх виготовити.

    Вчитель обов’язково проводить інструктаж по роботі з комп’ютером.
Протягом підготовки проекту діти дають відповіді на запитання проекту.
Протягом проекту учні виконують самостійні роботи, проводити самооцінювання, керуючись формою оцінки дослідження та контрольним списком.
На завершальному етапі учні захищають свою роботу у вигляді презентації, у якій висвітлюють результати власних досліджень та етапи роботи.

 Презентація вчителя 
Диференціація навчання
Учні, що мають проблеми у навчанні

ü    Використовувати групи взаємодопомоги, прикріпити учнів з особливими потребами до учнів-консультантів.
ü    Надавати письмові та усні інструкції  різними способами.
ü    Вести роботу з підтримкою з боку батьків, або ще одного вчителя чи вихователя.
ü    Забезпечувати учнів створеними вчителем шаблонами для полегшення роботи
Забезпечувати позитивні коментарі та  надання підтримки учням, які стараються та виконують завдання.


Обдаровані учні

ü    Попросити учнів створити сценарій для написання веб-квесту та підготувати опитувальник;
ü    Попросити учнів спрогнозувати, чи можливо жити без птахів?
Запропонувати  учням створити мультикультурний настінний розпис “Пернаті друзі взимку”.  Попросити учнів написати невеличкі  розповіді  або вірші про птахів.

Матеріали та ресурси
Технічне забезпечення (відмітьте необхідне)          
 Фотоапарат
 Комп’ютер (и)
 Цифровий фотоапарат
 DVD - програвач
 Доступ до Інтернету
  Лазерний диск
 Принтер
 Мультимедійний проектор
 Сканер
 Телевізор
 Відеомагнітофон
 Відеокамера
 Обладнання для відео конференцій
 Інше      
Програмне забезпечення  (відмітьте необхідне)            
 Програма для роботи з базами даних/ електронними таблицями
 Програма для створення публікацій
 Програма для електронної пошти
 Енциклопедія на  компакт-диску
 Програма для роботи із зображеннями
 Програма для створення комп’ютерних презентацій
 Програма для роботи з Інтернетом
 Програма для  розробки веб-сторінок
 Програма для роботи з текстами
 Інше      
Друковані матеріали
Підручники, посібники, художня література, довідники, енциклопедії, інструкції за темою «Зимуючі птахи».

Обладнання та канцтовари
Комп’ютери, цифровий фотоапарат, доступ до Інтернету, мультимедійний проектор, принтер.
Інтернет ресурси
http://yakzrobyty.com/245-godivnytsyu-dlya-ptahiv.html (Як зробити годівничку своїми руками);
http://cikavo.net/cikavi-fakti-pro-ptaxiv/ (Цікаві факти про птахів);
http://allforchildren.com.ua/which10.php-c=all.htm (Перелітні та зимуючі птахи).
Інші ресурси
Запрошені експерти, наставники, учні  інших класів, члени громади, батьки;  екскурсії тощо.


Комментариев нет:

Отправить комментарий